måndag 27 april 2009

"ge mig mina fem kronor tillbakaaaa"

Ibland förundras jag över folk. Deras beteende, tankesätt och handlande.
Idag, som så många andra dagar, jobbade jag. Anna möttes av viss tant som fullständigt rasade mot att extra sås kostade fem kronor. Detta hade hon minsann inte blivit informerad om och gormade hej vilt om att hon blivit lurad och att hon kände sig bestulen. För fem kronor.

En sås som, ja, okej då, kostar kanske runt en krona att göra, men det är en restaurang. Möllan eller inte, där "fri påfyllning" inte är restaurangens huvudkoncept.

Andra roliga historier är att folk hittar "personalens blonda håsrstrån" i maten när alla som vid tillfället jobbar är mörkhåriga. Eller att man, efter att ha försökt äta plastsvärden till oliverna, klagar på att ingen talat om för gästen att de är oätbara.

Men som sagt i det förra inlägget (jag är bara motsägelsefullast) varför, åh varför, ska man hänga upp sig på småsaker? det är då ingen som tvingar mig att tjäna en god slant varje månad för att "utstå" dessa händelser som faktiskt är ganska roliga att berätta.

Idag var annars en bra dag (jag ska koncentrera mig på de produktiva ting jag kunnat åstadkomma denna dag). Jag städade inför mammas och pappas hemkomst, jag rastade kini, jag köpte nya vackra träningsskor som nöjt tog mig runt 4km och några små snabblopp, jag jobbade i 6,5h, anordnade en personalfest (anordnade och anordnade) och ska snart äta ett kvällsmål bestående av müsli och en grovt grov macka. sen ska jag gå och lägga mig klockan tio och sova lääääänge.

Jag saknar mams och paps faktiskt, huset är alldeles kusligt utan dem, jag inbillar mig att de är här fast de gömmer sig... Men så är jag inte riktigt navlad heller!

Ha en trevlig kväll!

Satina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar