tisdag 14 april 2009

generellt har varje regel undantag

generellt består kroppen av vatten
generellt rinner droppen av kanten
generellt begås brotten om natten
generellt ägs vinstlotten av tanten
generellt tar jag två, tre glas för mycket
men generellt generaliserar jag icke

Iouu den där Jason han är allt bra fyndig (låten heter alltså, förvånansvärt nog, generellt och alla som inte lyssnat, granskat och älskat den, gör det, och gör det nu)

Igår vann alltså MALMEÖ EAFF EAFF med tre noll! Jag avled någonstans mellan halv nio och nio på det stackars huliganöversvämmade ölkaféet som ljöd av "skön"sång och ölbröl. Ah, ljuva matcher.

Men det finns alltid något positivt med allting, trots att kocken gormade "fuck you" och kastade lappar på mig så betyder trots allt MFFmatcherna att det börjar bli sommar, och det tackar man aldrig nej till. Skvallertackan Stina höll inte inne med detta charmiga uttalande för det, utan kontaktade sin chef, i samma stund.

För mig ser veckan ut som följer:
  • Jobb på torsdag och ännu en ljuvlig hemmamatch på söndag.
  • Tenta på lördag vilket betyder kontinuerligt studerande (kontinuerligt kommer det självfallet inte att bli, så blir det på något vis aldrig)
  • Och på lördag är planen att förtära viss mängd alkohol istället för att servera den. För en gångs skull alltså.
  • Inte att förglömma är att jag både ska börja och läsa ut nobelpristagaren i litteraturs verk. Spännande!
Som sagt, man måste se saker från den positiva sidan!

För att återgå till vår helighet Jason:

generellt undrar jag varenda dag
kommer jag kicka länge eller stängas av
generellt vem vet vad
generellt slutar varenda sida med att jag vänder blad...

(vet inte riktigt hur jag ska avsluta nu, så jag låter cliff hangern tala för sig själv)

2 kommentarer: