tisdag 21 april 2009

va händår med våran tråkiga jooooord

Den gamle dingedanne rockar fortfarande rödagårdens lilla lekplats, den stora är fortfarande way out of his league dock.

Idag har jag och AnAl (Anna Almqvist) jobbat på vårt kära ölcafé, vi hade kring 20 gäster. Under hela dagen. Det är då man känner att "ahhh, idag hade jag verkligen så lite att göra att jag tyckte att jag kunde stå här och se på när fyllona tar smutt efter smutt på sina öl, timme efter timme".

Men jag är inte bitter, som vår malmöitiska Ernst Kirschtager (?), Axel B. (den långe) så passande hade sagt.

På torsdag ska vi grilla en korv eller tolv, men lugn mamma, du är ändå i Frankrike och är långt bortom räckhåll! Nä, skämt åt sidan (detta ver med vilje AlexanderBurriTranslations.eu) vi är alla vuxna människor, som emellanåt har ett begär att träffas och umgås och klunka sås, klättra i klätterställningar, kräkas ohämmat i vaskar, hålla långa tal om att man slutat röka när man tio minuter senare står med en cigg i handen och blanda de äckligaste sakerna med varandra för att sedan slå vad om vem som kan dricka det.

Tomas sa det idag, jag är 9. Jag är en stolt nioåring i en 20årings kropp. Jag är inte alls vuxen, det vill jag inte. Var lugna, jag har inte tagit min katt, min laptop, min leuleu, mitt ölkafé och min professor i lingvistik under armen och begett mig till landet i ingenstans, jag bara vägrar att bli vuxen. Jag kämpar med att läsa postis och jag tänker att, jo, men jag måste skriva in någon gång, jag kan låtsas att jag är under 17, det är säkert hälften av gänget som skriver in där i alla fall, som jag alltså. För ingen 15åring kan veta så mycket om den gamle Gudrun, Göran och Lasse Leijonborg, det bara finns inte. De som skriver om sina döda undulater, okej, det köper jag men nej, alla konstiga emokids som skriver om jämställdhet på arbetsplatserna och ålderdomshem... njä.

De inlägg på postis jag dock lever för är till exempel de svar på att ålderdomshem är viktiga (efter att viss tonåring sett en sorgsen pensionär i föregående dags upplaga) där "kalleärbästpå fotboll" skriver: "jag gillar inte gamla, de är gamla och jobbiga, fast mormor är snäll, hon ger mig godis". Totalt ras av alla postisälskande ungdomar. Jag är säker på att det är någon som jag som sitter och skrattar åt detta på morgonen som skriver in dem, just när det blivit ett inlägg för mycket om vilken stil man ska ha. DÅ jävlar drar någon till med: "hej alla hästar är fula och luktar bajs" av "den blågrisen" det är sånt man vill läsa, tack alla de som skriver i mitt ställe!

Nu gäspar leuleu mig i örat, det är dags att säga godnatt!

Ha det gott igelkott!

/DuGavMigEttLeendeOchJagLogTillbaks

(P.s kan jag få en bild på Måns Zelmerlöw?tihi han är JÄTTEsöt och han borde vunnit melodifestivalen :C)

3 kommentarer:

  1. Köpte en 8310:a
    för tusen spänn
    men jag tänkte
    inte en chans
    de lura' maj
    i hundra procent

    Sann poesi...
    TickleMeEmo

    SvaraRadera
  2. Jag var alltid

    bara

    lite

    sen




    Nu fick jag en tår i ögat...
    C4tlov3r

    SvaraRadera
  3. Representin'

    Dingezzo' to da Dannazzo'

    Yesyesyaw'

    biatch

    SvaraRadera