lördag 11 april 2009

påskäggsafton

Hej kära kycklingar!

Idag är det påskens afton minsann! Fjädrar i alla möjliga kemiskt framställda färger, påklistrade på knoppprydda (?) kvistar. Dekorativt!

Detta året skiljer sig påskafton från andra påskaftnar. In kommer jag, jag möts av världens buffé, drinkar och tillbehör av alla dess sorter (bror utbrister: JA! äntligen har jag hittat dem (om dropkorkar)) för att inte tala om en-kilos-oxfilén. I år blir det annorlunda känner jag!

Stockholm befinner jag mig i, jag och jag, jag med familj. Hos min kära broder! (om detta ej framgick). stockhölm i påskatider är väl ändå lite speciellt, alla sorters människor. fast så är det nog kanske alltid....

nåja, nu måste jag måla ägg och öppna påskägg. Att tänja på traditionerna är roligt, men man måste ju hålla sig till det viktiga ändå.

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar