lördag 19 september 2009

"våga kräkas, tufft att vara full"

Här sitter jag en lördagseftermiddag, smink i hela huvudet, håret spretar åt alla håll, stinker skit och har en hejdundrandes huvudvärk. En trevlig dag igår helt enkelt!

De senaste veckorna har varit underbara. Klockan nio på morgonen klev jag in på Sveriges Lantbruksuniversitet och träffade det som skulle komma att vara min klass i minst tre år framöver. Men det roliga började först när vi i aulan fick träffa våra 14 härskare för första gången. Cleo-patt-ra, White Bitch, Don Kotelydon, Jeanne Bark, Marylin Manrov, Älge Fosfor, A-tena Lady, Queer Lisbeth the 1, Strulius Caesar, Alexander den Skendräktige, Prins John Hjort, Amy Zone, Princess Pleia och deras general. Vi skulle få lära oss hur man skulle bete sig på Ultunas fagra nejder och hur man rövslickar sina härskare.

Varje dag i två veckor var det raj-raj, med middagar, kälkrace, hembjudningar och allt möjligt roligt. Den sista lördagen blev vi riktiga ultunesare genom att bli kastade i Fyrisån av självaste Jynsen. Lördagen avslutades med att våra härskare tog av sig sina dräkter och sina solglasögon och avslöjade sina verkliga identiteter för oss, varpå jag grät en skvätt.

Den senaste veckan har varit vanlig skola och klasserna har börjat lära känna varandra. Festerna flödar varav den senaste, alltså gårdagen var väldigt, väldigt rolig. Härskarna skulle visa hur det gick till när man festar, något jag aldrig har tvivlat på att de kan.

Det blev inte så himla invecklat som jag velat, minnena kommer jag alltid att ha kvar dock och nästa år är det jag som står och skriker på småttingar! det kan jag lova er.

Nu till samtiden. Idag far jag och tomas iväg till stockholm och ska äta middag med maikas mamma och moster, det ska bli väldigt mysig en dag som denna. nu ska jag duscha och fräscha upp mig lite. Välbehövligt måste jag säga.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar