söndag 29 maj 2011

MAMMAS DAG

Ja men se goddag.

Idag är det min mammas dag och blommorna kom tydligen fram redan igår. Så det kan bli.

Och igår! Igår var en händelserik dag. Jag tränade häck med spikskor, som jag inte gjort på vääääldigt länge. Efter det serverade jag på Ultunas vårbal som alltid är lika imopnerande. Alla dessa tal, alla dessa klänningar, alla dessa släktingar som inte har för vana att dricka fyra glas vin, en snaps och en en avec och som således örlar runt, tjoandes, tjimmandes, tappandes diverse hörapparater. Nåja. Kul var det i alla fall. Trots att eftersittningen uteblev. Kul är också att man under städningen kan påträffa tomma whiskyflaskor, spritflaskor och ölburkar. Nog för att det är bal, men Ultuna är det ju faktiskt inte desto mindre.

Just nu antecknar jag mitt liv, för att undvika näringsfysiologin och fodervetenskapen. Men nu är det faktiskt dags att sätta igång. På tisdag gäller det och på onsdag far jag till mitt Malmö.



För ett tag sedan satt jag och min kära Daniel Kvist och hade hysteriskt tråkigt en trött fredageftermiddag inne i kårkansliet. Vi började leta fram den musik som även den sämsta musikeneliten skäms över. Och jag kan ju inte annat än att dela med mig. Här kommer bidrag nummer ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar