fredag 29 januari 2010

Jag ser inte skogen för alla träd


Jag antar att det är min tur nu.
Nu har jag gått igenom min dagliga blogglista.
Katten ligger utfläkt på täcket och spinner ljudligt,
Sängen skriker efter min närvaro, men om bara en liten stund är det dags.
Jag ska om en timme ungefär (eftersom tiden inte är alls som den ska på bloggen kan jag meddela att klockan då är runt ett på natten) hämta massvis med avdankade och bakfulla skidåkare som nyss är hembussade från åre.
Efter det ska jag genast krypa till kojs.
Imorgon börjar dagen tidigt.
Det blir ett träningspass, dusch, plugg, lunch med ida som ska tvätta, mer plugg under tiden som ida bakar bröd till mig och förhoppningsvis kan snillet hjälpa hopplösa mig med den OTROLIGT lätta kemin. Jag säger bara: femman är min!
...
nåväl.
det slog mig idag att det kommer ta en ofantlig tid innan jag är hemma igen.
som tur är kommer brorsan imorgon. Det har jag fan sett fram emot hela jäkla veckan.
Jag har även stött på diverse problem denna veckan.
och nej, jag vet att jag inte är den enda som känner så här och jag är långt ifrån den som har så mycket problem i livet att de knappt överlever. MEN, det här är fan inte kul längre. aldrig kan man bara få va.
hela tiden ska men resa mothårs genom tiden.
som en överviktig hamster genom en för smal toarulle.
...
det är så jäkla drygt verkligen.
Det enda som piggar upp mig nu är att jag försöker leva nyttigare.
när jag super, super jag dock, men väldigt sällan numera.
jag äter knäckebröd och lågfetthaltsturkiskyoghurt till frukost,
lagom lunch med mycket grönsaker,
frukt eller yoghurt eller knäckebröd till mellanmål innan träning
och kanske lite yoghurt eller liknande när jag kommer hem.
jag känner mig med ens mycket lättare och hänger med bättre.
nackdelen är väl att jag förändrar mina kostvanor så att kroppen inte riktigt
hänger med. jag blir ganska trött i musklerna, men det artar sig nog.
chipsen är det slut med förresten. bara en näve lite då och då under en helg.
Ekonomiskt kommer nog detta att löna sig så småningom också.
och det är också på tiden.
det är det här jag måste tänka på.
positivtpositivtpositivt.
annars överlever inte stina.
och det vore ju tråkigt,
då missar jag ju kemiföreläsningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar