torsdag 12 november 2009

DAGENS MAN!


Ja hejsan ja.


Idag är det en torsdag. En torsdag som bruskt startade med en tvätt 08.00 och ett masande upp för rackarbergsgatan och in på folkes för att köpa ett välbehövligt tvättmedel med tillhörande mjukmedel. En JÄTTEglad och JÄTTEpigg Burri masar sig tillbaka till tvättstugan och välter i några kilon tvättmedel på sin bergskedjeliknande hög av härligt, nästintill mögliga, kläder.


Kommer upp till en vacker lägenhet doftande av ölburk och gammal disktrasa. Diskar. I en halvtimme. Dammsuger. Popcorn, damm, grus, löv, pepparkakor och en liten obetydlig strumpa.


Skrubbar skabbigt bord. Skrubbar i 15min. Ännu inte helt rent. Men det duger bra.


Slänger sopor. 7 påsar. Härliga pizzakartonger, flaskor av alla dess former och färger, burkar, krossat glas och en massiv pappersinsamling.


Nu är jag klar för dagen. Belönar mig själv med en JÄTTEGOD frukost och dagens man på tv4play. ett av världens sjukaste program. inte helt oväntat för att Carolina Gynning är programledarinnan. men också för att det är en malmöit som är dagens man. välkänt ansikte. Jag håller dock hårt vid att Ullared och färjan, för att inte tala om BSF (Bonde söker fru alltså) fortfarande toppar denna prestigefyllda lista.


nåväl.


I måndags tränade jag. I tisdags tränade jag. Och hela min familj trodde jag var död.


nåväl.


Idag ska jag träna igen. Efter massivt pluggande (önsketänkande i alla fall).


Diskuterade precis med Joakim. Man skulle vilja vara student, utan att behöva plugga och haft massvis med pengar. Då hade man levt sa han. Då hade man blivit alkoholist, sa jag.


nåväl.


Igår! Då var det såklart FiQ och BSF! på hemvägen bestämmer jag, Lovisa och David oss för att titta på skräckfilm. Duktigt. Lovisa tappar hel läsk i Davids säng. Otippat.


Jag kommer hem i mörk lägenhet. Livrädd. Pratar med Joakim som lugnar ner tills klockan 02.00.


Som sagt, upp idag, 08.00 en vanlig jävla torsdag.



Adjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar