tisdag 16 juni 2009

Gratis piller och ett VG tack

Idag var jag på ungdomens mottagning för att hämta ut nya p-piller. Det var inte den gamla Lena som var där och tog emot mig med sitt mulliga leende och ett "Stina, hur ÄR det nu med dig?" utan det var en annan gammal goding! Dötrevlig och sommarvikarie för vår kära Lena. Hon pratade i 110km/h och kom fram till att jag skulle byta P-piller och att jag skulle få dem gratis, hon skulle försöka ge dem till mig. "Ha med dig pengar för säkerhetss skull men jag skriver här att du ska ha dem gratis". Väl på apoteket säger hör jag ett "Du GOUnilla, e dom hära cilest verkligen gratis?". Och jag vanddrade tio minuter senare iväg med 400kr mer i handen. (Numera 270kr eftersom jag köpte mig ett linne och ett par skor på H&Ms rearea av lycklighet)(D'oh)

Nu kommer jag då hem och får reda på att min goda vän Amanda ska testa på att servera SS och Osthamburgare på The one Ölkafé. Så nu ska jag ge henne lite hjälp på traven inför debuten på torsdag.

Ännu bättre är att jag loggar in på min StiL och får reda på att min gode gode vän Paul Touati skänkt mig ett VG i min fördjupningskurs i Franska. Jag var nog ganska duktig på att analysera konversationer trots allt.

Nu ska jag finslipa lite grejer inför midsommar, sen är det workwork ikväll!

Hej och kram, manlig dam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar