måndag 20 december 2010

Sådärja

Då var mikrobiologin kirrad även den.

Sitter för tillfället på det gamle jubbet, CRC (Clinical Research Center, yääh) och leker cool. För man känner sig lite sådär extra tuff med läkarrocken på, kortet som hänger ut från fickan och pennorna i bröstfickan. De obligatoriska pennorna i bröstfickan skulle jag vilja säga.

Jag sitter i labbet och ute bland kontoren sitter alla storforskarna, däribland min och pappas chef, Olle. Olle har alltid väldigt mycket att göra. Väldigt mycket viktigt att göra. Olle är viktig och det är coolt. Mina underchefer är ute på lunch och gör sådär fräna saker, kletar på grejer på plattor som sedan snurras i looper i timmar, för att sedan ta bort dem där ifrån, lägga in dem i en sjukt avancerad apparat som "spottar" pyttepyttesmå mängder av detta på microship. I slutet av detta förlopp läses allt in i datorn. Ett analyserande och och bestämt "hm" kan höras från dem vilket absolut inte säger mig någonting och så börjar de med nästa.

Jag är fascinerad. Om inte det märks.

Nu ska jag snart hämta mina plattor från PCRen. Jag håller på att genotypa en av mina SNPar vilket jag definitivt borde veta innebörden av, men så vet jag inte riktigt det ändå. Om jag inte får ha min cellbiologibok bredvid mig, vill säga.



Nåja. Efter jobbet ska jag försöka mig på att köpa julklappar i ett Malmö som det tydligen går massor av tåg igenom. Usch och fy för radikala förändringar. Nä, tacka vet jag förr i tiden när man tog gamla 11:an från Lorensborg till triangeln. Men nu ska man bara ändra på allt jämt och jämt och jämt. ;)

Aja. Nu ska jag fortsätta vara cool bland alla coola människor och coola maskiner.

häij

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar