torsdag 9 december 2010

en såndärn BERA daeg

ett gäng glada ungdomar roar sig i snön.

Idag var en såndärn dag. Då jag gick upp och tittade på julkalendern med kaffet i höger hand, vandrade till skolan med jockis och hade histologiövning. Efter det läste jag på lite inför eftermiddagens omtenta i immunologi och labb. Och därefter hölls ett litet sött SMKmöte angående traktering till fredagspuben.

klockan tretton satt jag och gjorde min tenta med samma kodnummer. och 45min senare var jag därifrån. Jag säger då det. Kuggar jag denna tenta ska jag min själ äta en hatt. en hel. efter det marscherade jag i vilket fall som helst hem.

Väl hemkommen började jag trixa med spexlåtar. Det gick förträffligt. sedan intog jag för stor mängd av ost- och kaviarmackor och gick och sov en stund. Lagom till kl18.15 var jag uppe och studsade i träningskläderna. Då jag redan wroomat hit gröna faran var det bara att kasta sig in och ge sig iväg.

Och där var jag. i 2,5h och tränade, och tränade. tills jag plötsligt inte tyckte att ost- och kaviarmackor var en bra idé att förtära innan ett späkningspass. men nej, frukta ej, jag vomerade inte upp dessa. men de skvalpade runt så tjusigt och ljudligt att de lyckades passera min övre magmun ett antal gånger, för att därefter snällt återinställa sig i magsäcken.

nog om våminnehåll. imorgon blir en dag då jag ska plugga histologi. vävnadslära, för vanliga dödliga. därefter ska jag plugga fysiologi och därefter ska jag ha spexmöte med min lilla kör. och vi ska sjunga. la. la. lah.

efter det. ungefär 19.17 kommer gröna faran svepa förbi och plocka upp mig för att inhandla traktering till en mycket fin och sofistikerad tillställning - tentafestmiddagen. som alltså, var lugn mor, inte innebär fest utan en middag. vi ska äta fläskkarré, eller fläskentrecôte som Mattias Norrby ("från kött till muskel"föreläsare) hade sagt. och det kommer vara gott.

vad som händer därefter är lite för långt framförskjutet. och därför ber jag er återkomma vid ett senare tillfälle.

tills dess, farväl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar