tisdag 15 december 2009

etologitentamen

The one and only bible (och den feta engelska kräkboken)



hej alla filiala präglingar, instrumentella inlärningar, mognader, reciproka altruister, obetingade stimulus och du lilla ontogeni.

jag sitter med min kaffe och camembert, nationsenlig som jag är, och pluggar djurs beteenden och gräsliga experiment som gjorts på dem för att bevisa dessa. intressant men lite avskräckande. Jag vill klara tentan. jag vill att allt ska gå bra!

"jag vill träffa målet, jag kommer träffa målet, jag träffar målet"
som vårt så kära bangolfsorakel uttalar sig i plötsligt i vinslöv.

snart väntar berget med disk. jag jublar.

men snart är jag hemma. och det ärändå viktigare än allt.

NU SPURTAR VI SÅ MJÖLKSYRAN SPRUTAR UT UR NÄSBORRARNA!!!
(för mycket kaffe måhända?)





och slutligen så är alla produktionsdjur precociala och alla sällskapsdjur altriciala. förutom marsvinen.

iiiiiIIINKK

3 dagar kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar