lördag 11 juli 2009

Husdjursvetare

Japp! Nu blev det så att jag blev antagen till Sveriges Lantbruksuniversitet, en av 40 små liv som till hösten ska studera husdjur och allt underbart om dem!

Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli efter min utbildning, någonting som jag hoppas på att jag kommer på under tiden.

jag är fortfarande sjuk,men ser fram emot att få jobba i åtta timmar en lördagkväll för att tjäna in lite slantar och göra någonting med mitt liv trots sjukdom. För det finns verkligen inget onödigare än att vara sjuk. jag undrar hur mycket tid man spenderar på att vara sjuk varje år. Hur mycket tid det tar att titta på TV-shop, våra bästa år och de där jobbiga programen man ska ringa in till för att ge programledaren ett ord som slutar på kort och börjar på K. Man får indikationen K_ _ kort och då är det miljoner som ringer in eftersom de ju vet att "DÄER SKA DÉ JO STEÅ KÖERKOURT"

Nej jag ringde inte in. Bara två gånger. (från min mobil mamma ta det lugnt).

men allvarligt om man försöker se hur mycket dötid man slösar varje år, förutom att typ, kissa, som faktiskt är det som är det tråkigaste i hela världen.

Men som jag sa till min kära Tomas som alltid vill vänta på den gröna gubben innan han går över ett biltomt övergångsställe. Säg att man väntar i tio sekunder istället för att gå över vid röd gubbe (observera att för att prova detta hemma måste man först se till att det verkligen inte finns några bilar, det hade bara varit dumt annars). Tio sekunder. Säg att man går över övergångsställe i genomsnitt 10 gånger om dagen och fem av dessa väntar man i tio sekunder. 50sekunder om dagen, gånger 356 blir 18250 sekunder vilket blir 304 minuter och alltså cirka fem timmar. fem timmar per år går åt att bara vänta på grön gubbe...


det är lätt att bli stressad av dessa uträkningar. men jag ska inte tråka ut er.

Nu ska jag fortsätta vara sjuk och kanske tvätta lite kläder från Rosklide.

Ses snart, lil' fart

1 kommentar:

  1. Vaddå onödigt att vara sjuk?! Vet du hur mycket TV-spel man kan spela när man är sjuk?! Så slipper man höra gnäll från "samvetet" (förr var det mor, nu är det flickvännen) också, att man ska göra nåt "vettigt" istället, som att städa (DET, om något, är slöseri med tid), eller gå runt i naturen bara för att få i sig lite "frisk luft" (vad fan det nu än är) och glo på GRÄS OCH KOSSOR OCH MÖG! ÄR DET VETTIGARE?! VA?! Ehm... Flåt...
    Det är nog bäst att inte hålla på att göra sådana uträkningar, för då blir man bara deppig. Tänk bara på hur mycket tid man slösar på att facebooka, blogga (inte i ditt fall kanske... OH SNAP!), twittra, kolla på klipp med apor som luktar på ett finger de precis haft i röven, och, sist men inte minst, hur mycket tid man slösar på att tänka på och räkna ut hur mycket tid man slösar i sitt liv. Om man inte tänker på sånt så stressar man inte, och då lever man ju längre, och då blir "tidsslöseriet" kortare i relation till livslängden. DET är värt att tänka på.

    /Måndagmorgonsfilosofen

    PS: I syfte att bidra med lite underhållning denna måndagmorgon kan jag berätta att jag troligen lider av en virusinfektion i innerörat, vilket resulterar i att jag går runt som Jack Sparrow (Jag är alltså inte utklädd, jag har bara samma fyllo-balans som honom). Ska dra till vårdcentralen igen på torsdag om det inte har försvunnit då. Jag vill avsluta detta överlånga inlägg med visa ord från den roliga läkaren som jag var hos i fredags: "Det är tur att du inte har ont i huvudet också, för då kanske det hade varit en tumör."

    SvaraRadera