måndag 28 november 2011

TEKNOLOGER, MILITÄRER, UGGLAN & SUNE

En helg har gått. Och vilken helg sen. En helg som jag skulle vilja mena började i torsdags med att jag fick ett nervöst sammanbrott med Madde och praktiskt taget bestämde mig för att flytta hem till Malmö, skaffa en tvåa på Lindängen, skaffa fem barn och sitta där resten av mitt liv. Jag ville inte mer. Tenta varannan vecka är inte okej längre.

Så sov jag i 1½ timme den natten, började åtta, hade tenta klockan ett, skyndade hem, svidade om, åkte till V-Dala nation, drack vin, åt burgare, blev mig själv.

Och DÅ! Lagom skittrötta och trivselberusade bestämde vi oss för att ragga teknologer en trappa upp. Vi mobiliserade ett smärre tantgäng och vandrade i samlad trupp upp till de svettosande småpågarna. mums. 

FÖRST I KÖN TILL SLÄPPET!...
Vi röstade ut Madde genom Ö-råd då hon inte förmådde sko sig som oss andra...

Karin och Madde kör "Stinaposen" alternativt "Long neck" från Top model.
Väl inövat.


På lördagen var det Kadettbal på kåren parallellt med Camillas episka 25-årsfest!
Jag representade Malmö med Jonney och hade jättetrevligt med alla coola soldater! waah!
Efter många om och men vallfärdade jag och ett gäng uniformklädda till 25-årsfesten som var lite ledsen vid vår ankomst. Kul hade jag i alla fall! Folk var fulla som ägg och jag träffade en av de märkligaste människorna någonsin. Och då ska vi veta att jag faktiskt studerar på Ultuna...



På söndagen blev det den första advent, ett stort gäng bakisfolk + Jennifer kastade sig ner i min soffa med diverse pizzor, chips, dippor, nuggets, pepparkakor och ölkorvar och kollade på halva Sunes Jul i ungefär fyra timmar.

Fredrik, Ted, Svinet har nu lagt till Ugglan till sin smeknamnslista.

Nåväl, idag rivstartade veckan med studiebesök, spexträff och ett intensivpass på friskis.
Fan vad pigg jag är nu.

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar