måndag 31 januari 2011

Bipolär måndag


Idag struntade jag i fysiologitentan och har nu dykt ner i böckerna som ska leda mig till seger den 14 mars då omtentan är. Och det ska gå. Men ångesten infann sig inte desto mindre imorse när jag slog på TVn. Det måste vara så himla mycket med vilje som TVgubbarna sänder de absolut sämsta programmen på TV på morgonen. De som är hemma och latar sig ska min själ inte ha något kul att titta på. Man förknippar liksom dessa program med arbetslöshet, lathet och misär.

Ungefär. Så kändes det för mig imorse i allafall. Dock satt jag uppe till halv tolv igår och pluggade, tog mitt första lediga andetag på dygnet då. Igår var en tuff dag. Bra dag för spexet, men en dag då vi insåg att musiken behövde övas på ytterligare vilket det inte finns tid för. Därför ringdes ett samtal till generalen, The Saviour, imorse som ska åtgärda detta med all makt hon innehar.

Min general har fått utstå en del från mig nu den senaste tiden. Jag har insett att jag är en överrunnen bunke som inte kan ta emot mer just nu. Således har mycket delegerats bort från mig. Egoistiskt kan tänkas, men mer än välbehövligt.

Slutsatsen jag kan dra av denna måndagmorgon är att den känns sjukt bra, med dess fantastiska väder, hemligheter utredda och att det gick så pass bra för spexet igår som det gjorde. Å andra sidan får jag ångest över mitt skolarbete och ångestframkallande människor som inget hellre vill än att sätta käppar i hjulet på en.

Nästa helg måste jag plugga satan, men funderar över att fly till bror i Stockholm för ett tag.

Nu: FYSIOLOGI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar