söndag 10 juni 2012

SOMMARMALMÖ 2012

Så. Efter mången påtryckning (från min kära kusin) har jag härmed fått tummen ur och dammat av den gamle fånappen.

Vad har hänt? Vad händer nu? Och vad kommer att hända?

Det som har hänt är att jag skrivit en bajbra c-uppsats, flyttat till fin lägenhet och har umgåtts med min tuss.

Det som händer är att jag, från och med igår eftermiddag, numera befinner mig på betydligt sydligare breddgrader, närmare bestämt Malmö, i radhuset och i detta nu i jättesängen med påflugen katt. Det som hände innan detta som nu händer var en rivstart av malmövistelsen i form av mycket och god mat med föräldrar och Leif, följt av vindrickande med gänget och utgång på det gamla KBt, helt utan plånbok (prisa gud för Emmie Tjerneld). Där fanns, till min stora glädje, fortfarande min gamla favvovakt (vilken släppte in mig bakvägen när jag var för ung i utbyte mot en shot gammeldansk, se bild). Kvällen avslutades med en äkta malmöitisk kebab som grädde på moset kring 04.15 snåret. Den morgonandedräkten... Just sayin'

Nåväl, vad kommer att hända? Jo, det kommer vara sommar i Malmö och jag kommer damma av den gamle Robban på CRCt, bräda ofantliga sträckor fram och tillbaka till limhamn, bada, umgås med min kusin nå förfärligt, gosa med katt, nysa ut katthår, fira midsommar, åka på bröllop i France etc. Och det kommer ju bli alldeles strålande!

Nu: lite instagrammade bilder från gårdagen för originalitetens skull.
Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar