tisdag 11 oktober 2011

TÜRKIYE

Japp! Då var man hemma i Uppsalat igen!

Har jag haft det bra? O, ja. Solat, badat, bränt mig, ömsat, ätit turkisk yoghurt, löst korsord, blivit jagad av turkar, kollat på bajbruna svenska kubtanter, kollat på illvita tyska kubtanter med tillhörande vomerande barn, druckit äppelte, rökt vattenpipa med lokalbefolkningen, köpt turkisk lykta, åkt båt, åkt buss, prutat, ätit nötter och choklad i massor, bränt mig ännu mer, ömsat ännu mer, ätit krukmat, klappat katter, klappat mycket katter, klappat min katt Karabash (Ruben), klappat Karins katt Karadutt (Ben, Laila), klappat fler katter, gråtit åt handikap(p)ade katter, blivit jagad av turkar, blivit kallad tysk (!!!) och holländsk innan samtliga turkar i staden lärde sig att vi var från Sverige, blivit erbjuden COCTAILS! för att nämna lite av veckans innehåll.

Jag är utvilad.

Och aj! vad jag behöver det. För nu stundar tentor, seminarier och föreläsningar i massor. Och ikväll en liten kickoff med husdjursrådet (låter jättegulligt om man inte är SLU:are). Nej, en dusch på det här, lite (mycket) bodyscrub och så iväg till seminariet! Nu kör vi, full fart. sho, sho.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar