onsdag 26 oktober 2011

THREE LITTLE BIRDS

Dagens dag är onsdag. På fredag börjar mitt inferno av tentor. Mitt tentamaraton som jag också gärna kallar det.

Fredag: TENTA 1
Lördag: Plugga till tenta
Söndag: Plugga till tenta
Måndag: TENTA 2
Tisdag: TENTA 3
Tisdag (efter 17:00): FEST

Det är nu, just nu, som jag lyssnar på min feelgoodlista och Three little birds omfamnar mig. För en liten stund kopplar jag denna låt till I am Legend, med Will Smith, där hans hund (och enda vän i hela zombieinvaderade världen) Samantha, även kallad Sam, blir ihjälkramad av sin husse på grund av att denne blivit smittad av ett onödigt rivsår orsakat av en zombie. Ytterst känslosamt ögonblick även kallat "Vovvi borta"-fenomenet.

Nåväl. När jag slutar tänka på vovvi borta, börjar jag tänka att jag nog klarar mina tentor. Don't stop believin' och Don't give up följer, så klart, för att ge mig livskraft och energi. Och till sist Cantina band, som egentligen är helt oväsentlig i mitt tentapeppande. men man blir glad i alla fall.

Så vad annars? Tränat som en tok, numera tillhör det vardagsmaten, tyvärr ibland lite för ordagrant när en miss i kvällsmatsplaneringen skett och mat- & svettpassen har nuddat vid varandra lite för intensivt.

Nåväl.

En färgning av ett stycke hår har även inträffat (till moders stora lycka)(väldigt strategiskt skedde färgningen så lång bort från julvistelsen hemma i Malmöt som möjligt så att moder slipper lida av detta), en så deppig dag som igår. Denna dag hette tisdag och denna dag insåg jag att mitt tentamaraton väntade mig. Så jag färgade håret och gjorde hemmalagad italiensk pizza med hur mycket goff som helst på och åt tills jag mådde illa. Detta sköljde jag ner med några Big Bang Theory-avsnitt samt en snabb titt i kalendern som avslöjade för mig att dagen inte hette onsdag utan tisdag. Jag hade alltså, på kort tid, införskaffat mig en dags försprång till mitt tentamaraton. wohey.

Här nedan kan man skåda min, ej svarta, men KASTANJEfärgade kalufs, serverad med en obligatorisk snedmun i c:a 30 graders vinkel nordvästlig riktning. Precis som det ska vara. Till detta en illaluktande hissvägg från Bandstolsvägen 24. Mycket nöje.



lite pittögd är jag allt nog också, som man skulle saj i skåne.

Nåväl. Nu känner jag, helt spontant, att jag har skrivit i en halv oändlighet. Dessutom har jag missat de viktigaste av väsentligheter. Jag punktar för säkerhets skull upp dem. Så ingen blir glömd eller ledsen. Here it goes:

1. Jag har beställt nördoramaböcker på internätet. Richard Dawkins The selfish gene, Richard Dawkins The greatest show on earth samt Charles Darwins The origin of species. När jag ska ha tid att läsa dem förblir för mig ett mysterium. Om inte annat är de fina prydnader och man ser viktig ut. De var inte så dyra.

2. Jag önskar mig en fin djurfysiologibok i julklapp/födelsedagspresent. Den var dyr.

2,5. Jag skulle även kunna tänka mig att få träffa Jesper Rönndahl. Eller åtminstonne få se honom ståuppa.

3. Jag har beställt resa hem till Malmö under Julen. (Ja, så höstdeppig är jag). Och den 20e anländer jag, en aning olagligt enligt mitt schema, men det låtsas vi inte om. whops.

4. Och kanske viktigast av ALLT, så har jag numera de nya DEXTERAVSNITTEN! Vilket i princip innebär att han blir 90% av innehållet in denna blogg en tid framöver. Resterande 10% har Jesper pax på.



okej wow. nu slutar jag.

1 kommentar: