fredag 4 mars 2011

UPPENBARELSEN

Igår vaknade jag med en smärre bakfylla, utan att dagen innan intagit alkoholhaltig dryck. Märkligt, tyckte jag, och begav mig till skolan.

Här omformades bakfyllan till ett oändligt dunkande i vänster ansiktshalva. Gick på lunch och fick av erfarna diagnosen bihålsinflammation. Det fortgick till senare på kvällen då jag istället kände mig som överkörd av en lastbil på ansiktet. Åkte hem. Gick och la mig. Klockan 20.00.

Vaknar 07.00 och konstaterar att skolan blir ett nej, bestämt nej. Knarkar piller och somnar om. Vaknar motvilligt senare, tvättar, äter och ligger och bara är. Söker mig sedan in på sjukvårdsrådgivningen, konfirmerar mitt tillstånd. Aj. Ser även att det står att man ska dricka massor med vatten, nässpray var också att rekommendera. Jag kastar således i mig 1,5l vatten på hur lite tid som helst och besprutar min väldigt otäppta nos. Ingen effekt.

Går på toa, och då händer det. En otäppt näsa börjar forsa ut mängder av snor. Fyra snytningar senare får det vara nog. Jag duschar och känner mig med ens en herrans mycket bättre. jag blir helt förvillad över hur bra jag mår.

Lättnaden är enorm. Imorgon är det kamratföreställning, jag ska nu ta det jättelugnt och värma mig. Fortsätta nässpraya, ta piller och dricka mängder med vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar