tisdag 22 mars 2011

Ah men va..


Hej.

Jag är hemma från Alnarp, det är tisdag och jag har nästan hämtat mig.
Fantastisk resa som, allt i sin ordning, bjöd på allt från spex, bussmys och middag, till krig, kräk och snarksymfonier av alla slag.

Jag är glad och lycklig men samtidigt ledsen över att allting är slut. För det är alltid samma sak. I stundens hetta funderar man på att lägga av, mitt i en föreställning vill man kasta kostymen och gå därifrån och äta pizza istället. Men nej. Minutrarna efter avstigning på helvetesbussen vill man inget hellre än att stå där i aulan igen och sjunga "jag har en traktor" varenda jävla lördagmorgon.

För vad ska man nu ta sig till? Nu när man är ledig? Ska man städa? Diska? Plugga? Träna? Äta mat? Sova?

Nåväl. Tillbaka till verkligheten och nästa tenta närmar sig med stormsteg. På fredag tentar jag av kursen Mikrobiologi och fodersäkerhet, och det ska bli kul. Efter det bjuds det på Husdjursförfest så det står härliga till innan alla djuren galopperar iväg till ett efterlängtat Värmlands med fulla studentplånböcker. Hujeda mig. Detta blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar