söndag 7 november 2010

Pensionär

Sånär som på den viltfadderullande tentafesten i torsdags som avslutades i min lägenhet med ett ändlöst immiterande av Gunnvor Halldén, extrema skrattanfall och Backstreetboyssjungande till klockan tidigt har denna helgen varit en helg i det absolust mysigaste laget.

I fredags skickades ansökan in om att ge Hufvudfadder Daniel Kvist sitt kårnamn tillsammans med motiveringar och kårnamn till denne och småttinggeneral Sliskus Generalus. När jag och kaken gjort detta handlade vi komponenter för att kunna tillaga oss hemlagade hamburgare. Sen fortsatte vi titta på Starke man. Ted bad oss komma över på film efter det då jag höll mig vaken i ungefär... 10 minuter. När jag hade sovit klart gick jag hem för att sova vidare.


Starke man

Lördag, 08.30, upp och hoppa. Frukost, iklädning av träningskläder och wroom iväg i gröna faran till Celsiusskolans idrottssal där jag möts av hinderbana, som jag som liten var i extas om jag fick åta mig detta på gymnastiklektionerna. Tiden har dock satt sina spår och jag är inte längre 1.35m hög eller 40kg tung. Det var fruktansvärt. Jag kände mig som en alldeles för tjock amerikan som försökte bli polis. Men det var skönt. Efteråt, när jag seriöst funderade på att gå och vomitera upp mina tre knäckebröd.

Nåväl, Väl hemkommen åt jag och somnade framför Biggest Loser. Vaknade sedan upp med ett förtvivlat ansiktsuttryck och trodde att tiden var kväll. Det var den inte, Sverige börjar bara bli vinter. Jag slänger mig därför upp och börjar helt sonika frenetiskt städa hela lägenheten. Från disk och berg med slängda sopor till lönlöst avloppsrensande. Nu är det fantastiskt vackert i varje fall. Jag och kaken gick sedan en vandring och hälsade på de döda på en mäkta imponerande kyrkogård vid Ulleråker. Det var verkligen fint.

Kaken och jag fortsatte vår förträffliga afton med att äta varma mackor med salami och mozzarella, vindruvor och naturgodis framför mitt nya bästa program Så mycket bättre. Därefter gick vi återigen till Fredrik för att skrämma upp oss med "Paranormal activity" och sedan lugna ner oss med "dum dummare".



Och nu är det till slut söndag, och här sitter jag. Ska laga matlådor till följande vecka och fortsätta på projektet. Imorgon börjar anatomin med en rivstart av iller (ska inte tänka på illern Göran) och efter det blir det träning. Det skönaste med att vara pensionär för en helg, att se Joakim ränna fram och tillbaka in och ut ur lägenheten, är att vara så himla pigg, produktiv och extremt hurtig!

Jag gillar't
Syns snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar