måndag 8 november 2010

Ditt jävla as

ja hejsan.

Idag började anatomi- och fysiologikursen. och FAN VAD KUL DET VAR! Skära, skära, peta, peta, klippa, klippa, titta, titta! Fantastiskt!

Diverse lagom bra skämt drogs under tiden över den stackars minktikkoppen, vissa mer eller mindre med vilje. Det var till exempel kul när jag försökte skära bort en bit av bröstkorgen för att komma åt brösthålan och jag inte riktigt klurade ut skalpell- och pincettmetoden och i följd av det utbrast inläggets namn. Jo, det var kul. För det var inte med vilje. Nej inte ens lite alls.

Och så pågick det. I fyra timmar. Eller, vi hade en genomgång först, och då var det kul att jämföra gröna nyanser i ansiktet på äcklade flickor. Jag Daniel och Anna hade nästan näsorna i kadaverna. Men jag kan inte hjälpa att jag är fantastiskt intresserad. Jag har lärt mig massvis av latin bara idag, utan att ens behöva det! Fantastiskt!

Efter fyra timmars kadaversällskap ville jag träna, men hade inget fordon att ta mig dit med. Inget rimligt sådant i alla fall. Sen kom kaken, min räddare, och jag kunde snabbt wrooma iväg i gröna faran för att, ännu en gång, späka min kropp med Mickes sadism. Imorgon har jag ett jätteblåmärke på smalbenet, och jag kommer visa det för ALLA! HA! Jag kommer få välta mig ur sängen igen och kvida över precis alla mina muskler och få alla andra lönnisar att må dåligt. FANTASTISKT.


Imorgon blir det ännu mer dissektion! YES!


Usch, måste faktiskt erkänna att det skär lite i mig (ha! kul va?) att se denna fluffiga varelse, levande och glad. Man får helt enkelt tänka att det är en väldigt, väldigt ond mink man gör ravioli av. Typ en Hitlermink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar