söndag 31 oktober 2010

mitt liv som partyplankton

goder afton

kvällen har tillbringats framför datorn med Idahoe. Vi har kollat på "Hostel" och "I love you Phillip Morris". Den senare var med långa språng mycket bättre än den förstnämnda.

Gårdagen gick galant, lite trakterings och dryckesbesvär men efter omständigheterna kan kvällen sammanfattas som bra. Spexkickoffbiten alltså. Efter det bar det av till Gälbo och hem till Davida en sväng, till Brage på pokerkväll, till Rickards korridor, till Boländerna i 320:- taxi för att Rickard hade cigarettabstinens, tillbaka till Rickard och pratade sprit med en Jugge för att till sist vingla upp till Gottsunda med Arvid kring femsnåret. trött tjej.

Kastade mig i badet imorse och lämnade grönt vatten efter mig. mümsich. Imorgon blir det mikrobiologiplugg. TJOHOO! men jag ska nog satsa på att faktiskt göra bra ifrån mig på denna tentan. På måndag är det boxning med friidrotten, som jag nu har anmält mig till och betalt, så nu finns ingen återvändo.

Lite uppdatering av nuet så att säga. Jag känner att jag måste stanna upp och lite inventera vad jag gör, tiden går bara för jävla snabbt. Auja, snart jul. långt jullov förresten. från den 22:a december till den 7:e Januari... Tack.

Tack för kaffet.

 Med temat festival var jag partyplankton (fest i val)
 General och koreograf var Katy Perry och Lady Gaga
Ida var Stevie Wonder med févingar i aluminiumfolie
(Fé + Steve + Al (alltså aluminium i periodiska systemet))


Länge leve  temafesterna!



En ändlös ström av sena nätter
stora glas och cigaretter
Kvällen före dagen efter
Lönehelg och bra tabletter
Tidning efter tidning,
film, musik och internet
Har tatt frukosten vid macken
lunchen togs vid ett vägskäl


Hej och tack för kaffet
Jag är glad att vara här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar