onsdag 26 maj 2010

Tiden springer iväg



JAG HINNER INTE MÄ
JAG TYAR INTE LÄNGRE CAL-OSKA

herre jesus.

gormar stämmor, trycker in citroncyracykel, processerar hjärt-lungräddningskurs, undrar hur det är med min kusin, undrar om mina föräldrar överlevt, undrar hur jag ska hinna umgås, packa, äta? sova?

om tio dagar, TIO FISKIGA DAGAR är jag HIMMA! DÅ! ska jag JUBBA. MEN! det blir ungefär bara EN sak att tänka på. det här är ju helt galet. jag går bara omkring och är labil och somnar så fort jag lägger mig ner i tio minuter. ajsing bajsing.


så här då, idag är det onsdag. och mest för min egen skull ska jag nu rada upp vad jag har för mig fram till helgens slut:
TORSDAG:
8-10 skola
10-12 seminariefrågor
12-13 lunch
13.10-15.30 studiebesök obduktionssalarna på SVA (hos veterinären va)
16-18 fixa mat med joooaaan spiindääl och eejdaaeeg
18-19 dukning och dekoration
19- återbjudning FFF

FREDAG
8-12 Seminarie
12-13 lunch
13-16 köpa mat, duscha, sova?
17-19.30 sista SMKmötet+grill
19.30-23 verspub med ringvers* för examensstudenterna
23- Umgås med mina SMKare

LÖRDAG
10-11 blommor ska hämtas (förmodligen ska Ted fixa detta, men ändå)
12- Dekorera Aulan med blomkrukor
16-18 hjälpa FiQ med Fika
18-00 Servera på vårbal för examensstudenter
00- eftersittning och kavajsläpp på kåren

SÖNDAG
paddla kanot, dö, träffa tömpen en sväng

*ringvers= ett bildspel på en examensstudents tid på Ultuna. Jag ligger själv ganska riskigt till efter bara ett år.



I ALLA FALL. då är det EN vecka kvar tills jag ska himmåt. Under den veckan ska jag brutalisolera mig och papper för papper trycka in 500s biokemi genom näsan. det ska bli kul. jag märkte i alla fall idag att jag lärt mig lite när jag pratade med min bror i telefon. så det ser lite ljust ut. kanske.

nu ska jag äta, prata med pappa och sen köra igång med seminariefrågorna.
jetthekyyl.


idag signar en, på jorden hårt nertrillad, Stina ut med:

MAKE IT WORK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar