måndag 3 maj 2010

En halv månad


här ser jag ut som en ful och lönnig britt. men vi vann och vi är bäst!
"full fart fyllerist, vem vill vara nykterist?!"

Det hinner hända en del.

SMKfesten spårade ur totalt i alla fall, och det var där jag lämnade er sist. med kräksluktande hår i form av chokladmousse och jeltzinvodka stal jag en dusch på gälbo och fick vandra iväg i mina skabbiga nakenkläder efterdiverse mat och dryckeskrig. Jag och ida gick sedan glatt runt på festområdet och analyserade spyor.

det var kul.

och jättelängesen.

för på senare tid har jag sprungit runt på min skola väldigt tidigt på morgonen eller väldigt sent på natten beroende på hur man ser på klockan fyra på morgonen och framåt. vissa dagar har jag smugit in på en toalett, tvättat av mig blå färg, sminkat mig och vandrat iväg till mina föreläsningar. allt för att fylleristerna, det blå laget som jag var med i, skulle vinna i anonym skolutsmyckning över nykteristerna och deras röda färg. vi vann. mycket.

vi vann också den första maj då det var kämparlekar. läs femkamp och dragkamp. vi vann namnavslöjningen (deras lag), irländsk julafton, ölhävningen och dragkampen. vi förlorade dock kanotgrenen och "bita äpplet i ölen och sen hitta en sockerbit i mjöl med munnen".

Dagen innan den första maj var det valborg. då drack vi champagne klockan åtta på morgonen, åt ost, kex, mackor och kakor. och korv. tittade på flottrace vid tio, ekonomikumparken efter det. sov en sväng... vaknade upp för att gå på sittning. återuppstod. fyllan återställd.

levern är nog inge vidare glad, men det har varit en av de bästa helgerna på mycket länge! mina älskade malmöiter var här som grädde på moset och allt var perfekt!

nu är det fem veckor kvar här uppe och de fem veckorna är självklart fullsmockade.

jag är glad. allt är bra. vi syns snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar