fredag 9 april 2010

easy like sunday morning


easy - faith no more
gammal dänga som passar bra idag.

När jag nu sitter här med min pluggmotivation på minus, tänker jag bara på annat. Parningsritualer till exempel. Jag har studerat beteendevetenskap hos djur vilket alltså även innefattar parningsritualer. Väldigt komplicerade sådana i vissa fall. Men kom igen, med vår hjärnkapacitet, kommer vi inte snäppet längre än att välja hane på pannfläcksstorlek, fjäderskrud, längd på uppvaktning osv? Jag går på en skola där rollerna är ombytta förresten, ganska roligt att se. Honorna jagar hanar i sina vackraste tillstånd.

Inte nog med det, här sker det ingen vanlig parningsritual, eller, låt mig rätta mig själv, gäller det betäckning för kvällen, krävs ingen större ritual. Men skulle honan söka sin and för livet, då blir det jobbigt. Jag trodde inte det, men jag har studerat. tala sanning? Nä, nä. Jag säger bara: OC. Eller, jag kanske ska säga min relationsbibel till serie. Allt detta "jag-gillar-henne-men-hon-kan-inte-få-reda-på-det-och-då-kommer-det-en-annan-och-då-blir-jag-sur-men-kan-inte-säga-det-utan-slår-ner-honom-istället-och-hon-blir-arg-på-mig-och-jag-sticker-och-hon-börjar-gilla-mig-och-jag-kommer-tillbaka-och-hon-tycker-inte-om-att-jag-stack-och-ignorerar-mig"-taktiken, den gamla favorittaktiken du vet.

Jag blir så trött. Det roliga? Det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar