tisdag 7 juni 2011

ÅSKPANIK

I natt: åska. Så mycket åska som jag någonsin sett!!! WAW! Tvingades sova med stängt fönster för att katt inte skulle begå självmord av panikångest, till slut gick det inte. Det var för varmt och katt placerades under 1m duntäcke. Efter en stund insåg även katt att det var lika mycket själmord att svettas under täcket som att bli rädd för åska. Vi klarade oss hur som haver.

Idag är första dagen po jubb! Kul att vara tillbaka och inte mycket har förändrats. Lite lagom pretentiöst kan jag väl säga att det enda som har förändrats är jag. Och det säger jag i och med att jag nu är helrutinerad. Såväl arbetsmässigt som kärringmässigt, så att säg. Jag har med mig precis rätt mängd mjölk till kaffet, nyttiga matlådor, blir stressad om jag inte får fika prick 09.30 respektive 14.00, jag känner till alla och vet i princip vem som är mammaledig och vem som snart ska iväg på detsamma. Ja, jag funderar till och med på att skaffa jubbeskor. Ja, du såg rätt. Riktiga arbetssandaler. Som jag fint kommer fylla med strumpbeklädda fötter. Tillsammans med min läkarrock med vänster bröstficka full med pennor och mina monsterpippetter kommer jag se ut som på riktigt. MUMS.

Men jag måste alltså köpa mig ett par arbetssandaler.

Nåväl.

Pappa ringde precis. Klass 1 varning i åskighet väntar tydligen igen, men jag tror inte det är allvarligare än att jag kan ta mig hem på egen hand. Eller?

näeh, nu ska PCR:en tömmas! woo!
adjö!

Typ värsta wow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar