måndag 7 februari 2011

På med oljerocken och blandstonesen

Kom igårkväll hem från storstaden efter en trött helg tillsammans med bror. Trevligt var att jag på hemvägen sprang mitt snabbaste upp på tåget, förbi min vän Kristin och hoppade ner i sätet bredvid min käraste Therese och hennes lilla Nemi. Väldigt fint.

Stockholmshelgen börjades med ett ändlöst letande efter ett par fiktiva stolar, sen åts väldigt god indisk mat och därefter sågs uppenbarligen en film som var väldigt bra. Och nej, det är inte alkoholrelaterade minnesluckor denna gången utan det faktum att jag numera är 190 år gammal och därför inte kan se en film på kvällen utan att somna tio minuter efter filmens början som ligger bakom. Mysigt i vilket fall.

Mysigt var också att sova ut på morgonen, äta god frukost med bror och Maika, att vandra runt i Stockholms, lite finare, delar för att sen landa på ett dundermysigt kafé med bror, Maika, Johan och Tim.

Sunday afternoon win.

Idag har jag skrivit hemtenta om maskar och prostatacancer på hundar. Och det var pisstråkigt.

Men nu är jag klar.

Jag har även bestämt mig för att bli agronom med hjälp av min, inte så hjälpsamma, studie- och yrkesvägledare. Nåväl, vi kom fram till det viktigaste i alla fall och agronom it is.

Mamma, andas nu, jag kommer inte dra hem ett lösdriftssystem i radhuset. Inte heller fylla mitt rum med höns eller grisar,jag kan fortfarande hoppa av efter tre och ta ut min kandidatare. Men min lantliga titel kan hjälpa mig i mitt jobbsökande som forskare, så varför inte?

Nu har USAt rökt igen och här luktar bajs. Så jag ska gå och slå lite. Sen ska jag äta skorpor och gå ut och springa.

TJO

1 kommentar:

  1. JAAAAAAAAAAAAAA :D :D :D
    Det blir 1,5 års mer Stina på Ultuna det!

    WIN WIN WIN WIN WIN WIN WIN WIN!!!

    SvaraRadera